Blíži sa 3. ročník festivalu MOUVO

Tretí ročník festivalu Mouvo inšpirujú oborové presahy.

0
560

Už tretím rokom sa v Prahe predstaví výber elitnej svetovej scény motion designu. Teda samostatného dynamického oboru na priesečníku animácie, grafického dizajnu, filmu a nových technológií. O dramaturgiu a organizáciu festivalu se tradične stará oceňované štúdio Oficina, ktoré za Mouvo získalo vlani cenu Czech Grand Design. Akcia sa koná 23. a 24. marca v divadle Archa.

Po dvoch vypredaných ročníkoch sa festival znovu uchádza o pozornosť medzinárodného publika a tento krát láka na témy medziodborových presahov a spolupráce. Divákom sa tak vedľa rýdzich motion designérov predstaví širšie spektrum tvorcov, či už sa jedná o stratégov, technológov, typografov, producentov alebo špecialistov na branding. Spoločne sa zameria na špecifiká odborových presahov, v ktorých motion design vzniká, ako aj na tvorivý proces, ktorý stavia na princípe spolupráce nad rámec vlastnej žánrovej škatuľky. „Myslet dál. Zkusit víc. Překonávat hranice, bořit bariéry, ovlivňovat se. Oslavme společně ty odvážné, kteří nás posunují dál. Kteří dokážou vést, kam se jiní neodhodlali. Kteří hledají cesty, jaké ještě neznáme,“ tak znie hlavná téza súčasného ročníka.

Festival Muovo privíta 3. ročník
Festival Muovo privíta 3. ročník (ilustračný obrázok – www.dvein.com)

Festival odštartuje v piatok, kedy londýnski vizuálni mágovia zo štúdia Field zaistia program na celý večer. Publiku v divadle Archa predstavia kompletné spektrum prístupu k svojim interaktívnym a projekčným projektom a inštaláciám. Vedľa vizuálnej a estetickej stránky ponúknu tiež teoretickú, strategickú, koncepčnú a produkčnú. „Letos jsme se nechtěli zaměřit jenom na motion design, ale také další oblasti, které ho ovlivňují. Chtěli jsme motion designerům představit strategický nebo teoretický pohled na věc a zároveň ukázat širšímu publiku z oblasti marketingové komunikace, strategie a brandingu možnosti, které jim motion design jako médium může nabídnout,“ vysvetlila Vlaďka Cimbálníková, producentka festivalu a štúdia Oficina.

Jednou z popredných hviezd festivalu bude nepochybne Ryan Honey, kreatívny riaditeľ kalifornskej pobočky Buck, teda jedného z najväčších motion design štúdií súčasnosti. Pod jeho vedením vzniká v štúdiu v Los Angeles pestrý a hravý mix výstupov od tradičnej animácie, cez motion design, film až k prepracovaným 3D animáciám a špeciálnym efektom. Zo zástupu klientov oceňovaného štúdia vyčnievajú popredné americké spoločnosti ako Google, Apple, Facebook, CNN alebo IBM.

Účastníkmi festivalu budú aj zástupcovia štúdia Buck
Účastníkmi festivalu budú aj zástupcovia kalifornského štúdia Buck

Hviezdnu zostavu vystupujúcich rozširuje londýnske štúdio Proud Creative, známe svojim prepracovaným strategickým prístupom k dizajnu a brandingu britských a medzinárodných značiek. Predstaví sa aj mníchovské duo Entagma, ktoré sa špecializuje na pokročilé technické riešenia komplexných 3D dizajnov a simulácií. Vizuálne experimenty so živou kamerou a počítačovou animáciou ponúkne režisérska dvojica Dvein z Barcelony a estetický filmový prístup na svojich projektoch predstaví štúdio Found z Londýna.

Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch, festival skĺbi prednášky elitných svetových tvorcov a možnosť získať kontakty a preniknúť do odborovej komunity. Piatkový večer po skončení prednášok zavŕši VIP party, ktorá ponúkne príležitosť prehodiť pár slov s vystupujúcimi. Sobotný dlhý deň yvrcholí festivalovou afterparty. „Od počátku se snažíme, aby Mouvo kromě přednášek špičkových designerů nabídlo taky platformu pro oborová setkání v českém prostředí a podpořilo tak komunitu, která kolem motion designu neustále roste,“ uvádza Vlaďka Cimbálníková.

Dvojdenné vstupné na festival stojí 2200 Kč. Študentský lístok vychádza na 1800 Kč, naviac každá piata zakúpená študentská vstupenka je zdarma. Záujemci o osobnejšie stretnutia s vystupujúcimi si môžu kúpiť Mouvo Lover vstupenku za 3500 Kč, vďaka ktorej získajú prístup na zmienenú VIP party, drobné občerstvenie, miesto v prvej rade hľadiska, vybranú novinku z Mouvo kolekcie a zľavu na letný kreatívny workshop. Viac informácií a kompletný program nájdete na webe www.mouvo.cz. Okrem toho si môžete aj zakúpiť originálny kúsok z limitovanej edície Mouvo produktov na store.mouvo.cz.

Partnermi festivalu sú HBO, Digital Media, Adobe, Maxon, Wacom, Divadlo Archa a Oficina. Mediálnym partnerom je medzi iným aj náš portál www.grafika.sk.