5 Trendov UX designu v roku 2016

Dizajn Webu a Mobilných aplikácii sa neustále posúva dopredu. Každým dňom prichádzajú dizajnéri s novými inovatívnymi prístupmi, avšak len málo z nich sa osvedčí. Mnohokrát sa vedú rozsiahle diskusie na témy, či je ten či onen štýl alebo prvok vhodný alebo nie. Časom sa vyformovali určité názory na to, čo je správne alebo nie. Prečítajte si pár overených Dizajnových trendov v UX dizajne.

1
658

Responzívnosť

Prieskumy ukazujú, že mobilné zariadenia používajú ľudia rovnako často ako počítače alebo notebooky, čo len potvrdilo predpovede z minulých rokov. Preto, ak nechcete prísť minimálne o polovicu svojho publika, mali by ste uvažovať o responzívnom dizajne, ktorý sa vie prispôsobiť každému zariadeniu. Je to dizajn, ktorý sa dá ľahko používať pri akejkoľvek veľkosti obrazovky, preto má oň záujem čím ďalej, tým viac stránok. Dnes sa bez neho, prakticky, nedá existovať. Je súčasnosťou aj budúcnosťou internetu, ktorá sa dostáva na čoraz väčšie množstvo zariadení.

Responzívny dizajn

 

Zjednodušovanie

Urobte všetko takým jednoduchým, ako to len ide. Ale nie jednoduchším. S každým rokom sa skracuje čas, ktorý sú ľudia ochotní obetovať jednej stránke. Ak na nej do tohto času nenájdu to, čo hľadajú (resp. to, čo vy chcete, aby našli), tak vám definitívne odídu a nevrátia sa. Aj z tohto dôvodu sa zaviedli štandardy pre Material design a Flat design, ktorých základom je minimalizmus – odstraňovanie nepotrebného (vkladanie informácií do jednoduchých, prehľadných blokov a zvýrazňovanie dôležitých informácií).

Material design

Material design

 

Animácie

Animácia je tiež informácia, ktorá v dizajne vypovedá o spojitosti obsahu alebo o povahe funkcií. Animácie celkovo zlepšujú používateľský zážitok po technickej aj vizuálnej stránke. Dnešná technika sa posunula natoľko dopredu, že jej nerobí problém prehrávať aj náročnejšie animácie bez akéhokoľvek “sekania”. Software sa tiež zdokonalil a pridávanie animácií začína byť prirodzenou súčasťou kódu.

Animácia UX design

Podkategóriou animácii sú aj mikrointerakcie. Mikrointerakcie sú momenty vo vnútri produktu, ktoré sa točia okolo jednoduchej úlohy. Sú to, v podstate, malé vizuálne zlepšenia, akoby prechody (napr. animácia, zvuk…), ktoré sa objavujú pri používaní webu. Aplikácie, ktoré majú dobre zvládnuté mikrointerakcie, sú považované za jednoduchšie, zábavnejšie a pútavejšie.

Mikrointerakcie

 

Scrollovanie namiesto klikania

Scrollovanie (alebo tiež parallax efect) je väčšinou využívané na vyrozprávanie určitého príbehu. Je skvelé na animácie, praktickejšie než klikanie a spravidla donúti človeka pozrieť si celý obsah. Poznáte ho podľa toho, že stránka sa pri rolovaní posúva a plynule prechádzate na jej ďalší obsah – niekedy nadobudnete pocit, že sa azda ani nekončí. Človek však jednoznačne radšej scrolluje, ako keby mal klikať a čakať, kým sa načíta ďalší obsah. Z toho vyplýva, že je to skvelý spôsob, ako zabaliť vášmu návštevníkovi stránky celý jej obsah do jedného balíka. Je to praktické a vizuálne prívetivé. Skvelý príklad parallax efektu o znečisťovaní vody si môžete pozrieť tu.

parallax

Konverzia

Každý web sa snaží monetizovať svoj obsah. Preto sa vytvárajú nové a nové metódy, väčšinou založené na nejakých psychologických výskumoch, ktoré by mali pomôcť naviesť zákazníka tam, kde to je potrebné. Ide o rôzne optimalizácie veľkostí, farieb, obsahu, usporiadania, využívania sociálnych dôkazov, podnecovanie okamžitej potreby a pod. Nie je to dizajn sám o sebe, ale musí sa do dizajnu pretaviť. V princípe je implementovaný úplne všade, pretože pomáha návštevníkovi stránky, a taktiež jej tvorcovi získať to, čo obaja chcú a potrebujú.

SEO Konverzia

BONUS: Hamburger menu 

Hamburger menu je trošku kontroverzná téma medzi UX dizajnérmi. Niektorí s ním súhlasia, ostatní ho považujú za pekelné zlo. Jeho pointou je šetriť miesto a stať sa univerzálne známym pre každého užívateľa. Na druhej strane, nie je úplne udomácnené a pre menej skúsených užívateľov nie je hneď pochopiteľné. Na túto tému sa robilo veľa výskumov – či je vhodné alebo nie a do ktorého rohu ho vložiť – a názory sa líšili. Facebook ho dal, napríklad, na koniec do pravého horného rohu, Gmail ho má v ľavom, Spotify tiež… Odporúčame testovať to A/B testingom.

Hamburger menu

  • Marek Panti

    Super napisane :)