Paint Shop Pro – Pribrať a či schudnúť?

0
407

Určite ste si niekedy priali, aby ste zmenili hmotnosť. Nie je to vôbec také nereálne, ponúkam vám skvelú možnosť ako si vyskúšať pribrať pár kíl, alebo naopak, zhodiť nadbytočné. Zadarmo, bez jojo efektu.

Krásny deň prajem, v dnešnom článku vám ukážem, ako použiť Paint Shop Pro (v podstate táto metóda je možná aj v Photoshope) na redukciu telesnej hmotnosti. Žiaľ, len na fotkách, no ako motivácia to určite pomôže. Keď už nič iné, tak aspoň zistíte ako sa robia fotky, ktoré vídať v reklamách na chudnutie, prípadne v časopisoch pre zábavu.

Základ je predstavivosť, bez tej to pôjde síce tiež, no efekt nebude taký prirodzený. Predstavte si čo všetko by sa na tele zmenilo, ak by ste pribrali. Všetko by bolo hrubšie, no pri prekročení určitej hrúbky by začala pôsobiť gravitácia. K tomu si prirátajme väčší tieň väčšieho brucha, svetlejšie časti na miestach bližšie k slnku a základy máme zvládnuté.

Začneme postupom. Budeme pracovať s troma základnými nástrojmi, a to Freehand Selection, Pick a Warp. Telo si rozdelíme na jednotlivé „pracovné časti“. Ruky a nohy na dve, torzo na hornú a dolnú polovicu, tvár je samostatne. Začneme tým, že si označíme pomocou Freehand selection podľa obrázku časť tela. Potom v nástroji Pick nastavíme mode Free. Toto je najdôležitejšia a zároveň jediná časť, ktorú si potrebujete určite zapamätať. Rozšírenie docielime pomocou nastavenia ako na druhom obrázku. Vznikne nám nová vrstva, ktorá obsahuje len „tučné rameno“. Jednoduché, nie? Drobné úpravy zvládnete pomocou Warp, mode Push. (viac o Warp v tomto článku)

Podobne označíme aj druhú ruku, nezabudnite sa prepnúť pri označovaní znova na pôvodný obrázok, v opačnom prípade označíte prázdnu plochu vrstvy s „tučným ramenom“. Obdobným spôsobom označíme aj predlaktia, rozšírime ich a dopasujeme pomocou Warp k hornej časti rúk. Vypracované bicepsy máme bez toho, aby sme vkročili do posilovne za pár minút. Niekomu takáto forma úpravy stačí, no my ideme do extrému.

pribrat5

Brucho je dosť náročné na úpravu. Znova sa prepneme do pôvodnej vrstvy, označíme brucho pomocou Free Selection, cez Pick ho upravíme, no tentokrát musíme použiť Warp vo väčšej miere. Boky roztiahneme veľkým štetcom na strany. Nesmieme zabudnúť, že i keď to v úvode vyzerá dosť neohrabane, všetko sa dá upraviť pomocou Warpu. Tentokrát môžete použiť aj Expand mode. Zatiaľ všetko.

 

Nohy, i keď v tomto prípade len stehná, upravíme obdobne ako ruky. Celý čas musíte dávať pozor v ktorej vrstve pracujete, chyby sa dajú spraviť snáď len v tomto. Dávame pozor, aby jednotlivé časti tela do seba zapadali ako v skladačke, detaily upravujeme Warpom.

pribrat9

Finále tvoria stále prsia, keďže sú navrchu a vrhajú tieň na brucho. Zväčšenie v tomto prípade smeruje skôr dole ako do strán. Zväčšenie, nielen pri tejto časti, môže vyvolať nežiadúci účinok – rozmazanie. Napraviť sa to nedá, no môžeme ho redukovať pomocou Adjust – Sharpness. Detaily dopasujeme k zvyšku tela pomocou Warp ako doteraz. Počítajte s gravitáciou samozrejme.

pribrat10

Tvár je v podstate to isté čo ruky, pri označovaní sa držíme toho, že sa označujú len líca a brada. Na nose sa veľmi pribrať nedá a úsmev nám ostáva stále rovnaký. Oči sa môžu zmenšiť opticky, ale to len tým, že ich vtlačia vystupujúce líca.

pribrat11

Záverom, máme upravenú celú postavu, no musíme dovŕšiť našu snahu. Detaily som upravoval následovne: hrany som obstrihal pomocou selection s nižšou hodnotou Feather (viac o Feather v tomto článku), aby mali ostrý prechod. Potom som sa pohral so svetlom a tieňom (o tom zas viac tu). Dával som pozor na to, že veľké brucho vrhá väčší tieň, veľké prsia taktiež. Pozor na vrstvy, tieň je v mojom prípade stále na vrstve s bruchom. Pri nedostatkoch ako napríklad zle zväčšené kvapky vody, nevhodný tieň, prípadne šnúrka z plaviek som použil nástroj Scratch remover, ktorý nájdete združený hneď pod Clone.

pribrat12

Jednotlivé vrstvy použité v celom článku

Pripájam ešte ukážky ako býva dobrým zvykom:

Možno sa pýtate ako schudnúť. Použite tieto nástroje, no na zmenšenie objemu. Pozor však na pozadie, musíte ho potom zmeniť. Alebo bežte von na vzduch, nasadnite na bicykle a netrávte veľa času za počítačmi ;-)

Autor: Juraj Ferenčík