Photoshop: Ako vytvoriť geometrické zviera

0
682

V tomto nenáročnom návode si ukážeme ako rýchlo a jednoducho vytvoriť ilustráciu zvieraťa pomocou využitia rovných čiar, geometrických tvarov či tlmených farieb. Návod je určený pre pokročilejších užívateľov, ktorí majú zvládnutú teóriu vrstiev a základné nástroje. Prv než začneme, vyberte si zviera, ktoré chcete nakresliť. Ako názorný príklad sme vybrali huskyho (obrázok si môžete stiahnuť tu).

Krok 1

Otvorte si obrázok zvoleného zvieratka v programe Adobe Photoshop, následne vytvorte novú vrstvu Layer > New > Layer… , ktorá bude slúžiť ako pozadie pre váš obrázok.001

Krok 2

Z panela nástrojov si vyberte nástroj „Gradient Tool”, nastavte si farby (v tomto prípade #f4d394 a #594c33) a nafarbte ním celú vrstvu. Následne si nastavte neviditeľnosť tejto vrstvy, pomocou kliknutia na ikonku oka v zozname vrstiev:

01ť

Krok 3

002 – kópia – kópiaZ panela nástrojov si vyberte nástroj „Line Tool”, pomocou ktorého napodobníte obrys vášho zvieraťa. Nie je to nič zložité, keďže iba kopírujete predlohu nachádzajúcu sa v nižšej vrstve, no musíte mať na pamäti, aby čiary nekopírovali zviera až príliš detailne, pretože inak by ste prišli o akýsi „geometrický” efekt. Postupne dotvorte detaily ako fľaky, ňufák, uši a iné, ktoré charakterizujú vybrané zviera:

004

Krok 4

Teraz si zviditeľníte vrstvu , ktorá reprezentuje pozadie – kliknutím na  ikonku oka, aby ste videli ako vyzerá náčrt:

006

Krok 5

Vytvorte si novú vrstvu a pomocou nástroja „Polygonal Lasso Tool“ z panela nástrojov si označte jednu z načrtnutých oblastí, my sme vybrali tmavšiu srsť okolo očí.

0008

Krok 6

Následne si zvoľte nástroj „Gradient Tool“ z panela nástrojov a vyberte si farby, vhodné na016 – kópia
vyfarbenie oblastí, v tomto konkrétnom prípade sme zvolili svetlejšiu farbu #797a7a a tmavšiu farbu #000000. Taktiež treba nastaviť typ gradientu z hornej lišty na „Reflected gradient“. Teraz, keď už je všetko nastavené, môžete vyfarbiť vybranú oblasť.
009

Krok 7

Keďže pes husky je typický svojimi svetlomodrými očami, 017 – kópiavyberte si z panela nástrojov štetec „Brush Tool“ (alebo jednoducho pomocou stlačenia klávesy B), nastavte farbu štetca na #918ee4 a v ľavom hornom rohu nastavte hodnoty ako vidíte na obrázku napravo. S takto nastaveným štetcom môžete nakresliť oči dvoma klikmi.

Samozrejme, pre detailnejšie vykreslenie očí môžete použiť viacero kombinácií kruhových objektov, na účely tohto návodu sme zvolili ploché modré oči bez lesku:

010

Krok 8

Ďalej pokračujte vo vyfarbovaní častí obrázka, ktoré ste si načrtli. Jediná vec, na ktorú nesmiete zabúdať pri tvorení, je vytváranie nových vrstiev tak, aby sa vám jednotlivé oblasti neprekrývali. Označíte si oblasť, ktorou ste načrtli ňufák a pomocou štetca, alebo výplňou ho nafarbíte na čierno, pričom po celý čas pracujeme v označenej časti obrázka (Krok 5 -polygonal lasso tool).

011

Krok 9

Takto pokračujete ďalej, až kým vaše zviera nezačne nadobúdať tú správnu podobu, ktorú si želáte. Pri tomto návode je dôležité vystihnúť tie správne farby a detaily, ktoré dodajú ilustrácií charakteristický dojem.

013

Jediná vec, na ktorú nesmiete zabúdať pri tvorení, je vytváranie nových vrstiev tak, aby sa vám jednotlivé oblasti neprekrývali. Keď už máte obrázok hotový, uložíte zmeny ktoré ste vykonali a taktiež obrázok uložíte vo vybranom formáte.

014

Krok 10

Takto môžete rýchlo a jednoducho vytvoriť krásnu ilustráciu či dokonca za použitia písma vytvoriť logo. Budeme radi, ak nám napíšete svoje postrehy, otázky alebo sa podelíte o svoje výtvory v diskusii pod článkom.

pesak – kópia    pink ele

Zdieľať
Predchádzajúci článokČo je to UX design, UI design a ako s nimi začať
Nasledujúci článokChcete preraziť? Nezabudnite na formát
Mám tak trochu neposedné ruky a už od mala neustále niečo kreslím. Mojou vášňou je digitálne kreslenie, rovnako ako to klasické - pero a papier. Na portáli Grafika.sk prispievam väčšinou návodmi, tipmi a trikmi. Nedokážem sedieť so založenými rukami, preto stále niečo vymýšľam. Okrem kreslenia sa takisto venujem bicím a prírode.