Rozhovor – Elvis Blazencic alias Lewis

0
244

Lewis je talentovaný a v dnešnej dobe maximálne uznávaný umelec v oblasti 3D modelovania. Má niekoľko ocenení, skvelé projekty za sebou a my vám prinášame jedinečný rozhovor, v ktorom odhalí tajomstvo úspechu a ukáže vám svoje elitné práce.

Mohli by ste nám na úvod stručne povedať, ako dlho pracujete v tvorbe a ako vyzerali vaše začiatky?
Ahoj! Moje začiatky v CGI/3D začali približne v roku 1993, kedy som začal používať niektoré kresliace programy a 3D programy na Amige (Dpaint, Imagine 3d, Real 3D..) a neskôr, v 1994 som sa dostal k Lightwave 3D verzia 3.5 na Amige (prvá standalone verzia neviazaná na VideoToaster). V nasledujúcom roku (1995) som dostal prácu v lokálnej televízii v mojom meste ako CGI umelec pre novinky. Mali tam Amigu 2000 s grafickým akcelerátorom, takže renderovanie šlo o trochu rýchlejšie ;-). Bol to dlhý čas, až do roku 2000 som nemodeloval žiadne komplikované modely, pretože zamestnávateľ požadoval len malé logotypy a efektné pozadia pre vysielanie. Ale v roku 2000 som sa rozhodol začať seriózne modelovať a odvtedy som spravil stovky hi-poly modelov, no pokračujem každý deň (pred nedávnom som dokončil svoje 36-te auto ;-) )

Aké sú vaše obľúbené štýly? Preferujete fantasy, sci-fi, realizmus…
Rozhodne realizmus.

Vaša práca je veľmi oceňovaná v súčasnosti, dostali ste viacero prestížnych cien, napríklad Cgtalk award. Ktorý z vašich projektov vy sám považujete za najlepší a prečo?
Hmm. Nemôžem súdiť ktorá z mojich prác je najlepšia, ale môj obľúbený kus je Maserati 3200GT model spolu s jeho animáciou. (Dostal som Cgtalk award za Dodge Viper RT/10). Je to môj obľúbenec (nezáleží na tom, že už je 2 roky starý), pretože som strávil veľmi veľa času nastavovaním polohy ako ho naanimovať. Chcel som spraviť „radiosity“ rendering animáciu, ale môj 1GHz počítač bol pekne pomalý v rederovaní „radiosity“ snímkov. No po 23 dňoch a 1300 narenderovaných framov som začal miešať/skladať všetky časti do jednej 90 sekundovej animácie a to, prosím pekne, tvorí môj obľúbený kus dodnes.


Mohli by ste opísať vašu tradičnú inšpiráciu pred tým ako sa pustíte do práce?

Jednoducho sa poobzerám dookola a vidím inšpiráciu všade v reálnom živote :-). Keď ste v CGI dosť dlho váš mozog začne rozmýšľať „odlišne“, dovolím si povedať „abnormálnou“ cestou. Stále sa snažím rozmýšľať, ako spraviť špecifický efekt v hociktorom filme ktorý uvidím, čo za normálnych okolností nikto v reálnom živote nerobí, kým nezačne pracovať v 3D :-)

Zamýšľate sa obvykle nad postupom práce pred tým, ako začnete, alebo improvizujete?
Záleží od toho, čo modelujem. Ak je to niečo, čo som už modeloval (napríklad auto), viem veľmi dobre kde začať, no ak je to niečo nové, snažím sa vytvoriť si plán v ktorom si určím, čo by bolo najlepšie robiť prvé. No niekedy musíte aj tak improvizovať – je to takto omnoho zábavnejšie :-)

Čo je dôležité pre výsledok vo vynikajúcej kvalite?
Detaily, detaily sú veľmi dôležité, najmä malé. Čo vyzerá bezvýznamné je často naozaj významné.

Ktorý software je váš obľúbený?
LightWave 3D.


Aké postupy vašej práce uprednostňujete a prečo?

Používam Spline Patching a SubPatches (LWs cesta SubDs). Mám rád modelovanie SubDs a potom renderujem a pridávam ďalšie detaily, keď sa potrebujem pohrať so zovňajškom, čím mám pod kontrolou množstvo polygónov.

Naopak, akých postupov v práci sa vyvarujete?
Žiadne, všetky metódy majú svoje za a proti, záleží na čase a situácii ktoré kde a kedy použiť.

Aká je u vás dôležitosť detailov v individuálnych častiach obrázku?
Ak mierite na realistické rendery, tak detaily sú najdôležitejšie, pretože malé detaily robia render viac skutočným. Nemôžete proste vymodelovať telo auta a kolesá a nespraviť drobné časti ako anténa, kľučky na dverách, zámky, otvor na benzínovú nádrž a podobne. Bude to síce vyzerať dobre, no v konečnom dôsledku nie celkom reálne, nezávisle od toho ako nastavíte renderovanie. Takže detaily sú dôležité.


Čo je podľa Vás pri tom dôležité a aké volíte postupy, aby bol výsledok dobre farebne zladený?

Hmm, to je otázka na zamyslenie :-). Je ťažké to vysvetliť, no robím to metódou pokus-chyba. Renderujem s rozličnými nastaveniami a potom si vyberiem, ktoré z nich sa mi najviac páči. Niekedy zrovna nie je najlepšie vytvoriť viac variácií farieb (keď zverejním rozdielne farebné verzie na fórach, nie všetci ľudia sa dohodnú ktorá farba je najlepšia), takže (niekedy) odhalím LEN finálnu verziu, ktorú som si vybral sám :-). V podstate viem ktoré farby spolu ladia, pretože môj otec lakoval autá 30 rokov :-)

Svetlá a tiene sú veľmi dôležité pre výslednú kompozíciu. Ako sa cítite v tejto časti tvorby?
Rozhodne, svetlá sú fakt dôležité. Rád používam radozitný typ osvetlenia, odvtedy moje práce nadobudli realistickosť, pretože sú to svetlá, ktoré sa najviac približujú realite.

Na záver, mimochodom, mohli by ste nám povedať niečo o vašich plánoch a ambíciách vašej práce v budúcnosti?
Nemám rád rozmýšľanie príliš dopredu, ale viem že mám rád 3D a budem pokračovať v práci v oblasti CGI aj v budúcnosti :-)

Cheers
Elvis Blazencic aka Lewis

Domovská stránka autora

Prevzaté z Graphic-Tutorials a zverejnené so súhlasom autora.

Autor: Juraj Ferenčík