
Tradičná slovenská banka plánuje osloviť nové cieľové skupiny klientov, ktorým ponúkne zaujímavé produkty, novú komunikáciu a moderný vizuál. Prvou a najviditeľnejšou zmenou je jej nové oranžové logo, ktoré predstavil v utorok verejnosti generálny riaditeľ Poštovej banky Andrej Zaťko. Symbolom loga je kruh.
Logo Poštovej banky je odrazom jednoduchosti, ako jednej z jej kľúčových hodnôt. Kruh v tieňovanej oranžovej farbe vymenil doterajší dlho používaný žlto–modrý štvorec s poštárskou trúbkou. „Cieľom Poštovej banky je byť užitočnou pre všetkých svojich klientov. A to zobrazuje aj jej nové logo. Banka je stredobodom kruhu, v ktorom má rovnako blízko ku každému klientovi,“ vysvetľuje A. Zaťko. Na výbere oranžovej farby loga sa podieľali viacerí zamestnanci banky. Mohli si zvoliť z niekoľkých návrhov farebnosti, pričom oranžový variant jasne vyhral. „Na konzervatívnom modro-zelenom bankovom trhu bude oranžová príjemným závanom nového a moderného vizuálu. Ten presne vystihuje to, aká bude nová Poštová banka – svieža, moderná, ale stále slovenská,“ hovorí Andrej Zaťko.
Silu banky vidí v regiónoch, kde sa bude zameriavať na strednú generáciu. Cieľom je do roku 2020 zdvojnásobiť počet aktívnych klientov. Zároveň si banka chce upevniť svoje piate miesto na trhu, z pohľadu bilancie, s objemom aktív cez 6,5 miliardy eur. „Plánujeme výrazný organický rast a pozeráme sa aj po možných akvizíciách a spoluprácach,“ hovorí A. Zaťko.
Banka má v súčasnosti takmer 1 600 kontaktných miest, ktoré všetky postupne prejdú rebrandingom. Exteriér a interiér existujúcich 45 bankových pobočiek sa zmení v januári. Päť nových pobočiek otvorí banka tento rok v kompletnom redizajne. Postupne prejdú rebrandingom aj akvizičné pracoviská na poštách a bankomaty, rovnako ako aj dcérske spoločnosti Poštovej banky. Súčasťou loga na poštách zostane modrá trúbka, ktorá sa už na pobočkách a v marketingových materiáloch objavovať nebude.