• Domov
  • Grafika
    • 2D
    • 3D
    • Scéna a zákulisie
    • Tvorba webu
    • Typografia
    • WWW
  • Trendy
    • Inšpirácie
    • Novinky
    • Rozhovory
  • Multimédiá
    • Foto
    • Video
  • Recenzie
    • Publikácie
  • Podujatia
  • Právna poradňa
  • Kontakt
Hľadať
sobota, 28. máj 2022
  • Prihásenie
Vitajte, prihláste sa
Zabudli ste heslo?
Obnovenie hesla
Grafika.sk Grafika.sk
Pracuj ako: GrafikMám záujem
Pracuj ako: FotografMám záujem
Pracuj ako: DizajnérMám záujem
Hľadáme redaktorovMám záujem
Grafika.sk Grafika.sk
  • Domov
  • Grafika
    • Všetko2D3DScéna a zákulisieTvorba webuTypografiaWWW
      2D

      Ako maľovať akvarelom II.: Farby, kruhová škála

      2D

      Ako maľovať akvarelom I.: Farby, materiály a papier

      2D

      Ako maľovať – Úvod

      2D

      Photoshop: Profesionálne retušovanie tváre I.

  • Trendy
    • VšetkoInšpirácieNovinkyRozhovory
      Lucia Žofčíková
      Rozhovory

      Lucia Žofčíková: Vraj som dvorná fotografka Plačkovej

      Žena so zvončekami - Mikuláš Galanda
      Inšpirácie

      Viete čo je web umenia?

      Inšpirácie

      Fascinujúce fotografie zo sveta zrkadiel

      Inšpirácie

      Šimon Trnka a jeho neuveriteľné zábery z Kľaku

  • Multimédiá
    • VšetkoFotoVideo
      Foto

      Chcete fotiť ako profesionál? Stavte na zrkadlovku Canon!

      Foto

      Odrazy a zrkadlenie vo fotografii

      Foto

      Produktová fotografia: Fototechnika za pár korún

      Foto

      10 foto dôkazov, že sa drahé autá dajú nafotiť s minimálnou…

  • Recenzie
    • VšetkoPublikácie
      Začínáme s 3d tiskem. Liza Wallach Kloski, Nick Kloski. Obálka: Computerpress
      Publikácie

      Predstavenie knihy: Začíname s 3D tlačou

      Jak točit skvělá videa pro YouTube - Brett Juilly. Obálka: Computerpress
      Publikácie

      Kniha: Ako točiť skvelé videá pre Youtube

      Adobe Photoshop CC - oficiálny výukovy kurz
      Publikácie

      Adobe Photoshop CC: Oficiálny výukový kurz

      Recenzie

      Copywriting – ako na texty, ktoré predávajú

  • Podujatia
    • Sensorium 2019
      Podujatia

      Sensorium Festival rozširuje obzory!

      Podujatia

      Štvrtý ročník festivalu Mouvo ponúkne hviezdnych prednášajúcich a workshopy

      Podujatia

      FOTO SLOVAKIA 2018

      Podujatia

      Blíži sa 3. ročník festivalu MOUVO

      Podujatia

      Oslávte deň kreatívnej tlače!

  • Právna poradňa
  • Kontakt
Domov Trendy Rozhovory Miro Kozel: Neukázať produkt v reklame je odvaha
  • Trendy
  • Rozhovory

Miro Kozel: Neukázať produkt v reklame je odvaha

V reklame je len málo klientov odvážnych. Neukázať produkt je odvaha, ktorú si cení.

Od Juraj Ferenčík -
22. júna 2016
0
3548
Zdieľanie na Facebooku
Tweet na Twitteri
  • tweet
Logo vytvorené pre Refresher.sk
Mediálne najznámejšia práca Mira Kozela - logo vytvorené pre Refresher.sk

Miro Kozel je človek, ktorý vytvoril logo najznámejšieho lifestylového online magazínu u nás – refresher.sk. Profesionál, ktorý sa nerád fotí, no má rád veci pod kontrolou, čistý a uprataný stôl. Fanúšik Realu Madrid, otec malého Olivera a najnovšie aj šéf Studio Goat. Zhovárali sme sa s ním nielen o jeho začiatkoch.

V súčasnej dobe sú tendencie návratu k retro štýlu, nielen u nás (Heineken, LIDL), ale aj svetové značky produkujú výrobky so starými logami, obalmi a vracajú sa k svojim začiatkom. Aké boli tie Vaše?

Začiatky boli rozpačité. Keď som vyštudoval polygrafickú školu neveril som si a veľmi som sa nehrnul pracovať do grafického štúdia, alebo do reklamnej agentúry. Skúšal som rôzne profesie, pri ktorých som sa naučil komunikovať s ľuďmi, čo som v budúcnosti využil pri prezentovaní návrhov klientom. V určitom bode som sa začal venovať grafickým úpravám áut v Photoshope. Zistil som, že ma grafika baví a že sa ňou chcem živiť.

Pamätáte sa ešte kedy nastal ten okamih a dôvod, v ktorom ste opustili virtuálny tuning a prešli na ďalší krok?

Podarilo sa mi vyhrať súťaž vo virtual tuningu, ktorá trvala celý kalendárny rok. Dá sa povedať, že na základe hobby som dostal pracovnú ponuku v denníku Pravda. Bola to veľmi dobrá skúsenosť, pretože som sa naučil pracovať rýchlo, efektívne a hlavne pod tlakom.

refresher 1
refresher 3
refresher

Ktoré Vaše ocenenia a práce si ceníte najviac?

Vážim si každé jedno ocenenie, či už ide o súťaž, alebo knižnú resp. internetovú publikáciu. Čo si ale cením najviac, je pocit z dobre odvedenej práce a spokojnosť v tvári klienta. Ak by som mal vybrať projekty ktoré ma najviac bavili, tak z prác v reklame je to kampaň pre Jeep (strieborný klinec). Ďalej sú to projekty pre klienta Tatra Banka: Výber z bankomatu mobilom (shortlist effie), séria imidžových vizuálov pre Nádáciu TB, Comfort Life TB, ale aj kampaň pre Dobrého Anjela, či aktuálna imidžová printová kampaň pre klienta Audi – AA Avant (bronzový klinec). Z projektov vizuálnej komunikácie je to zahraničné bronzové ocenenie A‘ Design Award za redesign loga pre portál refresher.sk. Táto práca sa spolu s redizajnom značky pre klienta eyerim dostala nedávno aj medzi finalistov Národnej ceny za komunikačný dizajn.

Kampaň pre Jeep
Kampaň pre Jeep

Na akom projekte pracujete súčasne, ak to nie je tajné?

Momentálne pracujem na veľkom redizajne identity spoločnosti WLW Group (Welding & Locksmith Works). Ide o komplexné nastavenie komunikácie, od logotypu s ručne vytvorenou typografiou, cez kompletnú identitu (vizitky, obálky, hlav. papier, webová stránka, brožúra… branding: áut, strojov, oblečenia…). Aktuálne mám za sebou fotenie, spúšta sa výroba vizitiek a obálok + web developing.

Čerstvo založené Goat Studio má jednoduchú a čistú identitu
Čerstvo založené Goat Studio má jednoduchú a čistú identitu

Dnes jestvuje množstvo spôsobov čerpania informácií, vzdelávania sa. Ktorý zo spôsobov uprednostňujete a naopak, ktorému ste neprišli na chuť?

Ja čerpám informácie prakticky každý deň. Mám vyselektované svoje zdroje, kde nájdem najvyššiu svetovú kvalitu a tam čerpám inšpiráciu. Zároveň mám prehľad o najnovších trendoch. Snažím sa chodiť aj na konferencie a prednášky, ak mi to čas dovoľuje. A samozrejme knihy.

Naši čitatelia by isto uvítali, keby ste sa podelili aspoň o pár internetových zdrojov ;-)

Určite si treba pozrieť napríklad portál fubiz.net je skvelý pre inšpiráciu, pre komplexný prehľad nových resp. redizajnovaných značiek je výborný portál brand new. Ak chceš mať prehlad o najlepších reklamách pozri adsoftheworld.com.

V reklame pracujete už niekoľko rokov, ako sa tento biznis odvtedy zmenil?

Pracujem v reklame len 5 rokov, je to veľmi krátka doba na to, aby som mohol hodnotiť, či sa niečo zmenilo. Keď sa bavím s ľudmi, ktorí sú v reklame 15 rokov a viac, tak mi vravia, že je reklama v kríze. Len málo klientov dokáže byť dnes odvážnych.

Kampaň pre Tatra Banku patrí k tým najlepším u nás
Kampaň pre Tatra Banku patrí k tým najlepším u nás

Ako by vyzerala taká odvaha klienta v praxi?

Veľmi pekný príklad je už spomínaná aktuálna kampaň pre klienta Audi A4 Avant. Neukázať produkt, je odvaha.

Odvaha klienta v praxi - neukázať produkt
Odvaha klienta v praxi – neukázať produkt

Aký je súčasný trend v brandingu na Slovensku v porovnaní s celosvetovým smerovaním?

Nedávno som bol na vyhlásení víťazov Národnej ceny za komunikačný dizajn a musím sa priznať, že práce (a to nie len tie ocenené), ktoré sa dostali medzi finalistov mali veľmi vysokú úroveň. Mnohé dosahovali úrovne zahraničných prác. Môj osobný pocit je, že aj menší a strední klienti na slovensku si začínajú uvedomovať silu brandingu a investujú do firemnej identity a komunikácie. Oslovujú ma firmy, ktoré úspešne podnikajú na slovenskom trhu viac ako 20 rokov. Teraz však cítia, že sa potrebujú od konkurencie odlíšiť niečim, čo v očiach potenciálneho klienta vzbudí dojem jasnej voľby. V čom ale začínam cítiť veľký progres sú startupy. Mladí, začínajúci podnikatelia neváhajú investovať do svojej značky už pri jej začiatkoch. Myslia globálne a vedia, že s pekným a funkčným oblekom sa im po svete bude chodiť pohodlnejšie.

Ktorý rebrand značky Vás v poslednom čase pozitívne zaujal?

Veľmi sa mi páčila práca pre Oslo City Bike od štúdia Heydays, ale zaujala ma aj práca pre oficiálnu organizáciu cestovného ruchu pre mesto Paríž od štúdia grapheine. Obe práce sú výborne zvládnuté či už myšlienkou, exekúciou ale hlavne funkčnosťou.

Je to všetko funkčnosť, ktorá mi šetrí čas a tým uľahčuje život. A funkčnosť = dizajn.

Nevydržali ste ani mesiac po narodení syna a už ste mu vyrobili monogram. Je zjavné, že dizajnom žijete aj v súkromí – ovplyvňuje to aj Váš každodenný život?

Áno je to tak. Mám rád, keď majú veci svoje miesto. Jednoznačne preferujem jednoduchosť pred zložitosťou a to platí v súkromnom aj v pracovnom živote. Dizajn v každodennom živote je pre mňa napríklad aj to, ako mám v šatníku zoradené a potriedené oblečenie. Presne viem kde čo nájdem. Je to všetko funkčnosť, ktorá mi šetrí čas a tým uľahčuje život. A funkčnosť = dizajn.

Trendom súčasnosti je tvorba vlastnej značky, ktorá sa následne buduje predáva. Čo Miro Kozel má vlastnú značku?

Značka je to, čo o vás hovoria ľudia, keď nie ste v miestnosti. Je pravda, že veľa klientov ma osloví práve na odporúčanie tých ľudí z miestnosti. Takže odpoveď je áno, mám vlastnú značku a momentálne pracujem na jej redizajne. Od roku 2008 som tvoril pod názvom MIKO DESIGN. Za posledné dva roky som spolupracoval na projektoch s rôznymi ľuďmi či už ilustrátormi, fotografmi, web developermi, copywritermi. Preto som sa rozhodol vytvoriť malé nezávislé štúdio so silným tímom kreatívne a rovnako zmýšľajúcich ľudí.

 

https://grafika.sk/wp-content/uploads/2016/06/GOAT-3K-GREY.mp4

 

Štúdio je zamerané na Dizajn a Komunikáciu s názvom Studio Goat. Definujeme ako bude značka vyzerať od názvu, loga cez tlač až po online. Komplexne. Aktuálne sme spustili nový web www.studiogoat.com, no nájdete nás aj na facebooku a instagrame.

goat studio
grafika_wlw
grafika_wlw2
  • Tagy
  • branding
  • logo
  • refresher
  • rozhovor
  • studio goat
Zdieľať
Facebook
Twitter
  • tweet
Predchádzajúci článokNeuveriteľne realistické obrazy, ktoré by ste si ľahko pomýlili s fotografiami!
Nasledujúci článokObjavte s nami krásy čarovnej škótskej prírody!
Juraj Ferenčík
Venujem sa najmä fotografii a jej spracovaniu v Photoshope. V poslednej dobe sa zameriavam na kreatívne fotomontáže, občas majstrujem s drevom, niekedy som ním sám.

Podobné článkyViac od autora

Lucia Žofčíková
Rozhovory

Lucia Žofčíková: Vraj som dvorná fotografka Plačkovej

Rozhovory

Katarína Sendžová: Z mojich fotiek je dosť cítiť úpravu

Foodfotograf Studenic
Rozhovory

Foodfotograf Studenič – Na fotení nie je kuchár

Najpopulárnejšie

Modelovanie pomocou Editable poly 2. časť

9. augusta 2012

Čo to vraví? (vysvetlenie pojmov)

4. Apríla 2006

Adobe Illustrator: Nástroj Gradient Mesh pre začiatočníkov

11. februára 2012

Na svet cez obdĺžnik

4. Apríla 2006
Načítať viac

Horúce novinky

Foto

Čo to vraví? (vysvetlenie pojmov)

Foto

Čo má grafik vedieť o monitoroch – I. CRT a LCD...

2D

Illustrator: tvorba ikony hodín (časť. 2)

Foto

Fotografujeme tvorivo: freelensing

Výber redakcie

Doména grafika.sk na predaj

Doména na predaj

9. Apríla 2022

Hľadáme redaktorov

1. decembra 2019

Sensorium Festival 2019

24. mája 2019

Obľúbené články

Symbolika a význam farieb

2. júna 2016
Zdroj: Jakub Goda

Čo je to UX design, UI design a ako s nimi...

8. júla 2016
parallax efekt grafika

Parallax efekt vo webdizajne

1. júla 2016

Obľúbené kategórie

  • Foto79
  • 2D46
  • Inšpirácie33
  • Multimédiá26
  • Rozhovory24
  • 3D23
  • Podujatia17
Grafika.sk
O nás
Nenechajte si ujsť najnovšie články a novinky:
Kontaktujte nás: info@grafika.sk
Sledujte nás
© Copyright 2016 - Grafika.sk
Viac článkov
Doména grafika.sk na predaj

Doména na predaj

9. Apríla 2022

Hľadáme redaktorov

1. decembra 2019
Tento web používa súbory cookie na poskytovanie služieb. Informácie o tom, ako používate tento web, sa zdieľajú s vyhľadávačom Google. Používaním tohto webu súhlasíte s používaním súborov cookie.OkViac info